søndag 18. juli 2010

Sommerferie og blogging! Kvitsund og Sverige!

For det første: ambisjonene mine om aktiv sommerferie-blogging etter barnas leggetid er en flopp! En gedigen en! Har knapt hatt fremme pc'en... Men jeg har fått vite om flere som er interessert i bildene mine, så i kveld er det en PRORITET! Vi er nå i Sverige, men har vært to uker på Kvitsund i Telemark! Kost oss masse!! Jeg har hatt to familiefotograferinger på Kvitsund, og gleder meg til å blogge litt mer om dem, men jeg vil ikke redigere de bildene på denne "haugen" av en pc! :) Ha,ha!
Bildene fra workshoppen i London kommer de og! Etter ferien vel å merke! :)

Her er min datter Rebekka og hennes venninne Reidun Marie som  var prøvekaniner i den vakre "hagen" på Kvitsund! Jeg tok begge familiebildene også her, nyyyydelig plass!!



Kvitsund ligger nydelig til ved et vann, og en kveld rodde "gutta boys" ut å satte garn!
Morgenen etter var det 34 abbor og en ørret i garnet! Takket være en ekte telemarking, ble fiskene rensert etter beste skikker, og da vi stekte dem på grillen, var det kun fileer igjen! Herlig! Vi var 3 familier som spiste fiskemiddag, og ALT forsvant! :) Her er det Olav Hovda som er med og trekker garnet!

God ferie videre! :)

11 kommentarer:

Berit K. Høyland sa...

Bildet av Reidun Marie og Rebekka var aldeles KNALL!!!! :) Kjempefint!! Gleder meg til å se familiebildene (for jeg regner jo med at jeg får sett dem en gang) :)

her er det Lisa Børud og veteranbiler som er oppe i PS :) ... men nå må jeg pelle meg i seng!! Natti natt og kos dere videre i Sverige! :)

Anne sa...

Å som du koser deg på tur :-) ferie, intet ord er vel så deilig som akkurat det Heidi.

Her i heimen er første feriedag i dag, jippiiii, og det kjennes jammen bra godt. Har bahov for å få senket skldrene litt nå kjenner jeg, ikke minst ta litt asvar og være sammen med gutten som har vært alene i hele sommer når det har vært skolefri.

Reiser nok snart en tur vi også, og godt skal nå det bli. Litt sol og litt sommer forhåpentligvis.

Ha knallfine dager enn hvor du er.

Anneklem til deg.

Liv Johanne sa...

God sommer til deg med, gleder meg til å se de ferdig redigerte bildene :)
-testbildet lover iallefall veldig godt ;)

Gry Offernes sa...

Steike meg kor flink du er blitt med bildene dine, Heidi!! Gi beskjed neste gang du skal på workshop/kurs, da blir jeg med!!

Elsker det bildet av jentene - hva har du gjort mht lyset her? Ser jo at det er knall solskinn - og de ligger ikke i skyggen. Jeg sliter m å bruke blitz i sollys - selv om jeg skrur blitseksponeringen ned blir det ofte utbrent. Og jeg synes det er så vanskelig å finne noen gode nettsider ift dette med blitsbruk. Har jo lært litt om reflektorer også - og når jeg ser nøyere etter er det kanskje det du har brukt??

Gleder meg iallefall til å se både bilder fra London og fra familieshootene!

Flott at ryktet om deg og fotograferingen har spredd seg også, da!

klem!

Unknown sa...

Du er jaggu meg blitt litt av en dyktig fotograf du altså! Er alltid gøy å kikke innom og se de fine bildene dine.

Har hatt blogge- og internettfri ferie selv, og synes det er ganske så deilig...

Du får ha en fortsatt god sommer, og ta mange fine bilder som vi kan nyte og inspireres av senere!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Bildene hoper seg fort opp på disken på denne tiden av året :) Kjempefine bilder du viser oss her Heidi,måtte smile litt av det siste der, men den fisken som gisper etter luft. Fortsatt fin ferie til dere også og god helg :)

Dagrun sa...

Knallfint portrett! Så fine småjenter.

(Av en eller annen grunn kommer ikke siste bildet i denne posten opp, så jeg får ikke sett fisken...)

Tommy sa...

Du har herved fått en ny fan - Kjempefine bilder som er til motivasjon og inspirasjon til at jeg selv går ut og forsøker å ta bedre bilder. Liker spesielt at du får så fint lys i portrettbildene dine

Pia sa...

Jeg blir jo mere og mere frista til å ta en Stavangertur etter å ha sett bildene dine...Du er flink!

Fotograf Henrik Kreilisheim sa...

Så kjempeflotte bilder, Heidi! Ordentlig friske og glade! Det i svarthvitt er så tøft! Kunst!

Bente bm-foto sa...

Kjempe fine bilder;)

Søk i denne bloggen